Leopardkjolen

image81image80

Herregud vilken dag!
   Började med att jag tappade tvätten i trappen, och sedan blev det bara värre. När jag böjde mig ner för att ta upp högen av diverse smutsiga klädesplagg sprack hela kjolen! Jag sprang i flygande fläng ner till kvarterets sömmerska. När jag väl kom dit, haltande med ena klackskon i handen, fick jag det berättat för mig att Lotten (sömmerskan) precis gått bort i en kajakolycka. Jag höll på att få slaget, men sprang vidare till nästa sömmerska eftersom jag var i stort behov av att använda kjolen idag.
   Kalle (sömmare nr 2) satt och grät, och det enda jag hade i huvudet då var; nöden har ingen lag. Jag smet in på Vivo brevid och köpte ett kilo våtservetter. Sedan satt jag och torkade Kalles tårar medan han brättade om sin döda hamster och omsorgsfullt sydde igen baken på min kjol.

Som ni kanske förstår är det leopardkjolen på bilden som huvudpersonen i det som utspelade sig.
   De mesta av kläderna är vintage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0